Sámuel ifi

Ifikrónika

A keresztség

Szolgáló: Horváth Géza

2011. február 27.

Mk 16,16: Aki hisz, és megkeresztelkedik, üdvözül, aki pedig nem hisz, elkárhozik.

Róm 6,1-5: Mit mondjunk tehát? Maradjunk a bűnben, hogy megnövekedjék a kegyelem? Szó sincs róla! Akik meghaltunk a bűnnek, hogyan élhetnénk még benne? Vagy nem tudjátok, hogy mi, akik a Krisztus Jézusba kereszteltettünk, az ? halálába kereszteltettünk? A keresztség által ugyanis eltemettettünk vele a halálba, hogy amiképpen Krisztus feltámadt a halálból az Atya dics?sége által, úgy mi is új életben járjunk. Ha ugyanis eggyé lettünk vele halálának hasonlóságában, még inkább eggyé leszünk vele a feltámadásának hasonlóságában is.

Mt 28,18-20: Jézus hozzájuk lépett, és így szólt: "Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön. Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve ?ket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében, tanítva ?ket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig."

A keresztség az úrvacsora mellett egy sákramentumunk (szentség, szent dolog), melynek látható jegye is van a vízben. Jézus üdvösségígéretet fűz hozzá (itt az ígéreten van a hangsúly, mert ugye a keresztség még önmagában nem üdvözít, hanem egyedül Jézusban való hit által lehet üdvözülni). Nem a vízben (mennyi víz, milyenfajta víz, stb...) van az érték, ez csak utal valakire: Jézusra.

A missziói parancsban (Mt 28, 18-20) benne van a keresztség parancsa is, az egyik bele van ágyazva a másikba, a kett? összefügg egymással.

Sokszor még keresztyéneknek is sajnos a keresztségnek csak a ténye a fontos (hogy meglegyen, megtörténjen), s nem a lényege. A lényege pedig: Isten kifejezi a szövetséget a népével, mintha egy jel lenne rajtunk, hogy az Ő népéhez tartozhatunk (a Biblia mindig családban gondolkodik, a csecsem?k is beletartoznak Isten gyülekezetébe, meg kell különböztetni a hitetlenekt?l). Isten teszi meg az els? lépést felénk azzal, hogy a keresztséget adta. Isten ezzel az eszközzel le akarja zárni a múltat, s jöv?t készít nekünk.

Sok vita van ma is keresztyéneknél a keresztség módjairól. Az ?jszövetségi iratokban azt láthatjuk, hogy ez nem volt központi kérdés az els? gyülekezetekben (sokkal inkább központi kérdés volt a hit, megújulás, üdvözülés), nekünk sem szabad leragadnunk ebben a kérdésben.

A keresztségben Isten ad egy jegyet nekünk, de azt nekünk személyesen kell érvényesítünk hit által, hogy üdvözülhessünk.

H. Zoli

Jogok | Technikai információk | Valid XHTML | Sámuel RSS feed

Sámuel-ifi ©2005-2012.