Sámuel ifi

Ifikrónika

Minden a tiétek, ti pedig a Krisztusé

Szolgáló: Csere Mátyás

2005. augusztus 7.

A most vasárnapi alkalmat Csere Mátyás (új lelkész) tartotta. Alapigéink a I krón.4,9-10 és a I Kor.3,1-5, illetve a I Kor 3, 21-23 voltak.

A cím találóan a következ? volt: Minden a tiétek, ti pedig Krisztusé.

Az I Krón 4,9-10 alapján

Els? kérdés Jabéc nevének a jelentése volt. Ami annyit tesz , hogy fájdalommal született. Jabéc már csak ezért is "segítségül hívta az Izráel Istenét és ezt mondta:Bárcsak nagyon megáldanál engem, és kiszélesítenéd határaimat, velem lennél, és megoltalmaznál a bajtól, hogy ne érjen fájdalom ! ?s megadta Isten neki, amit kért."

Ha a környez? szöveget nézzük az I krón 4-ben akkor láthatjuk, hogy a családfák felsorolásában Jabécnél kitér? van. Mert ? Istenhez fordult és T?le kérte el , azt , hogy ne érje ?t fájdalom ha lehet. Emellett még más jót is kért és azt olvassuk , hogy Isten megadta neki mindazt, amit kért. -néhányan ezt a kérésáradatot némileg túlzásnak gondolták az ifib?l, de erre az üt?s válsz még váratott magára.

Kedves olvasó, most pedig az I Kor 3,1-5 és I kor 3,21-23 következik. Korintusban szektásódás , versengés ütötte fel a fejét. Miért is van versengés? Jelen esetben jó az a megfogalmazás, hogy akik nem érzik magukat fontosnak, másokhoz hasonlítják magukat másokkal dicsekednek. Pl.: ?N Michael Jackson koncertre járok, te meg csak ...-ra kb. err?l volt ott is szó csak egy kicsit talán árnyaltabban.- az ilyen ember emberi dolgokhoz köti magát. Ezért mondja Pál , hogy : "nem szólhattam hozzátok úgy, mint lelkiekhez, hanem csak úgy mint testiekhez, mint Krisztusban kiskorúakhoz." Az irigység és viszálykodás nem testi dolog-e, nem a lelki kiskorúság egyik jele-e? - az ige azt mondja rá, hogy az . ?rdemes azon elgondolkodni, hogy az irigy ember, nem szegény-e lelki értelemben?

Aztán Pál egy huszáros és megszégyenít? ugyanakkor els?re talán nehezen érthet? válasszal egy csapásra eloszlat minden kételkedést: "Azért senki ne dicsekedjék emberekkel, mert minden a tietek, akár Pál, akár Apollós, akár Kéfás( Péter), akár a világ , akár a halál ,akár a jelenvalók, akár az eljövend?k: minden a tietek. Ti viszont a Krisztuséi vagytok, Krisztus pedig Istené."

Tehát, ha hiszünk Krisztusban , Krisztuséi vagyunk.- azaz Krisztus a teste a gyülekezetnek, Jézus örököstársai vagyunk, mi ez ha nem minden ? Jézus azt a dics?séget ajándékozta nekünk, amit Ő kapott az Atyától-János 17. De Jézus tényleg mindent nekünk akar adni, Jézusnak nem limitált, véges kerete van amib?l adhat , hanem végtelen, értitek végtelen és ebb?l mindent nekünk ad. -nehéz elhinni , mi ? De igaz!

Kicsit konkrétabban mi is az a minden, Pál err?l ír a 2Kor 6,4-10-ben. Tehát Pálban és Jézusban hív?kben egy mély, nagy biztonságérzet van a jó és a rossz dolgokkal szemben! Bármi jöhet, hiszen Jézusé vagyok és Jézusban minden az enyém. -micsoda tartást adhat az embernek ez, ha komolyan veszi. :-)

Mit mond rólunk a Biblia a I kor 4,1-ben."?gy tekintsen minket minden ember, mint Krisztus szolgáit és Isten titkainak Sáfárait." Tehát szolgák vagyunk Jézusban , de ugyanakkor sáfárok is, és ez óriási megtiszteltetés, de egyben felel?sség is-melynek az elhordozásához Isten adhat megfelel? bölcsességet. Fontos még szerintem a köv. vers is :"Márpedig a sáfároktól els?sorban azt követelik, hogy mindegyikük hűségesnek bizonyuljon."

?s most vissza térünk Jábéchez, aki sok dolgot kért Istent?l(és megkapta), mi mindent megkaphatunk Jézusban! :-)

Az Igazi kérdés, hogy hisszük mi ezt igazán?
Hogy, hogyan tudunk mi ezzel élni?
?s hogy , hogy kérjük a mindent ?

Ezen elgondolkozva kérhetünk Istent?l bölcsességet, hogy mutassa meg Jézusban élve, hogyan kérhetjük el mindezt a mindet, amit Ő már a földi életünkre nézve is megígért.

Isten adjon ehhez bölcsességet mindenkinek!

Áldott hetet !

Bence

2005. augusztus 7.

Jogok | Technikai információk | Valid XHTML | Sámuel RSS feed

Sámuel-ifi ©2005-2012.